Neljapäev, 26. veebruar 2015

Treeningutest 13. veebruar kuni 26. veebruar

Taas on natuke vett merre voolanud, panen kiirelt kirja millega siis trennialaselt on tegeletud.


  • 14. veebruar jooksin kerge madala pulsiga 13,4km, väljas oli üsna libe
  • 15. veebruar õhrul kergewd 3,3km
  • 21. veebruar kerge 7,1km, kusjuures tempo oli 4:45 /km, olek oli suurepärane. Eelnevalt olin veetnud päris mitu trennivaba päeva, mingi väike viirushaigus kimbutas.
  • 22. veebruar käisin XDreamil, veetsime metsas 3:54 ja sime kirja mõnusad 27,9km. Oli libe, märg ja üleüldse väga lahe.
  • 25. veebruar kerge sörk 3,1km
  • 26. veebruar 8km @ 30:45. Oli üsna andmine. Pean tunnistama, et kuigi olin üsna välja puhanud tundega, siis tegelikult oli metsas müttamine veel ikka jalgades ja sellist värskust, kiirust ja lennutunnet ei olnud. Gravitatsioon tegi oma tööd täna hästi.
  • 26. veebruar õhtul kerge sörk 3,3km / 18:05
Vahepeal olin päris mitu päeva haige, kuigi mitte kordagi nii, et oleksin pidanud voodisse jääma. Köha oli, ja nõrkus. Ümberkaudu kuulates oli haigeid inimesi väga väga palju.

Edasi lähen plaani järgi, loodame et tervis peab!

Neljapäev, 12. veebruar 2015

Treeningud viimasel nädalal

Panen siia väikese trennijutu kirja, kuigi praegu ei ole nädalalõpp. Lihtsalt hetkel on aega, millal uuesti saan, ei tea.


  • Laupäeval oli kavas pikem jooks, aga reaalsuses tegin väikese sörgi 3,2km; aega kulus umbes 19minutit.
  • Pühapäevane jooks venis pisut pikemaks kui planaitud, aga sai vana sõbraga lobisetud ja kokku tuli 15,6km / 1:26 
  • Esmaspäeval oli puhkepäev, samas on lapsed haiged ja kuna passisin päev otsa kodus nendega, siis tundub, et endalgi hakkab haigus külge tulema.
  • Teisipäeval jooksin lõike, 2x 3km ja 2x 1km. Kiirus on kõvasti paranenud ja taastumine on palju parem. Viimase 1km lõigu jooksin 3:46, kusjuures oli üsna kerge.
  • Kolmapäevane jooks jäi taaskord ära, kuna lihtsalt polnud seda aega, lapsehoidja päev sai läbi ja olin lastega üksi.
  • Neljapäeval, täna, oli üsna vilets enesetunne hommikul. Pea kergelt tuikas, öösel magasin halvasti ja üldine nõrkus oli peal. Samas jooksin fartleki raames 8,5km @3:49' keskmisega, mis on ka endale suur üllatus. Liiati ei olnud tegemist ühtlase tempoga.


Seis läheb järk-järgult paremaks. Sain oma üldised jooksuplaanid ka paika:

16. mai  - Helsinki City Run 21,1km (eesmärki ei ole, läheb nagu läheb)
2. august - Norras Tromso Skyrace (http://tromsoskyrace.com), taaskord, lähen vaadet nautima
13. september - SEB Tallinna Maraton (eesmärk alla 2:50)
või kui tervis alt veab, siis
6. oktoober Tartu Linnamaraton (eesmärk alla 2:50)

Kuigi nende ajaliste eesmärkidega on ka nii, et tegelikult pole sel suurt tähtsust, siis on tore omale seatud nõudeid täita. Liiatigi on üks korralik maraton siiani jooksmata.

Neljapäev, 5. veebruar 2015

Treeningutest Jaanuaris

Mis siin salata, elumuutused on viinud niikaugele, et olen asunud taaskord jooksma. Läksin Meelise (Meelis Minn) juurde tagasi ja vahepealne 10kg kaalulangus on avaldanud tõsist mõju jooksukiirusele.

Kuna eelmise aasta lõpp läks jälle töö ja elu tähe all, siis jäi seda jooksu väheks, kuigi asusin vaikselt ka jõusaalis käima. Praegu on aga põhirõhk jooksul:

T - lõigud
N - fartlek/EKE
L - tempo

Muud päevad on taastavad jooksud, kusjurues T ja N olen käinud 2 korda päevas jooksmas.

Kui üle pika aja treeningrühmas käisin, suutsin kohe peale rasket erialast hüppeteenni joosta 1km 3:41, kusjuures teise poole 3:26 tempos. Kaks nädalat hiljem lasin lõigutrennis viimase 800m 2:45-ga, kusjuures viimase 200m panin 2:35 /km tempos. Enne seda sai alla joostud 3000m + 1600m + 1200m + 800m. Treener ütles ka, et võib 5000m isegi asja saada, vähemalt Eesti tasemel. Hea on kiiresti joost, lendamise tunne.

Noh, tunnustus missugune, aga peamine on see, et mul on tahe trenni teha. Eesmärk on mul samas kauge, sügisel põrutan maratoni alla 2:50ne. Nii lihtsalt on ja ma kavatsen selle nimel tööd teha.

Seniks ravin hetkel vähe kangeid säärelihaseid, täna hommikul sai ka korralik fartlek joostud.