Laupäev, 25. oktoober 2014

Sissejuhatus ja pisut jooksmisest

Olen pikalt veeretanud mõtteid kirjutama hakkamisest, aga ei ole seni tegudeni jõudnud. Kuna nüüd sai algust tehtud, siis kirjutaks mõne sõna enda jooksualastest eesmärkidest.

Investeerimisest kirjutan järgmises postituses, hetkel natuke ajalugu ja mõned mõtted jooksmisest ja nendega seonduvatest eesmärkidest.

Veidi tausta

Keskkooli lõpus läks kehakaal üsna käest ära ja tüsenesin silmnähtava kiirusega. Tippkaal oli 101,7kg (või oli 100,7kg). Krõks kõis peas aastal 2007, kui suvel järelhaagise pealt maha astudes murdsin jalaluu. Kaal oli siis umbestäpselt 100kg, ja vorm oli olematu.

Tollal olin lähedalt seotud Paide triatloni korraldamisega ja Ain-Alar Juhansoni innustusel hakkasin treenima 2008 aasta Paide Triatloniks. Esmalt vedasin ennast basseini ja üsna aktiivselt sõtkusin ka velotrenažööri. Mingi aja pärast olin suuteline ujuma ka rohkem kui ühe 25m pikkuse basseiniotsa ja ka ratta seljas suutsin olla üle 10min. Esimesed jooksusammud tegin septembri alguses Jõujaama saalis lLaagris jooksulindil. Jooksin tempoga 6:10 /km ja olin peale paari kilomeetrist otsa väga väsinud.

Jätan nüüd treeninute detailsema kirjelduse osa vahele ja kerin kiirelt edasi 2008 aasta augustisse, kus lõpetasin Paide Triatloni uhkes üksinduses kõige viimasena. Mäletan sellest üritusest tegelikult praegu ainult seda, et kui jooksma sain, siis Ain lõpetas, tünnisauna vesi oli minu finišeerimise järgselt juba üsna läbipaistmatu ja hakkas juba jahtuma, aga eneseületuse tunne oli võimas.

Kerides sealt veel aega edasi, jõudsin selleni, et triatloniteks treenides oli minu lemmiktreeninguteks just jooksmine ning hakkasin üha vähem ratta seljas ja basseinis aega veetma. Jooks aga jäi. Jooksin 2009 aastal poomaratoni 1:29ga, 2010 aastal jooksin ka Tallinna Maratoni, trenni ma selleks ei teinud. Olin eelnevalt läbinud hooajal Tartu Jooksumaratoni 23,4km ning ka 28km jooksuotsa treeningul. Kui raske see maraton siis ikka olla saab, eksole?

Esimene maraton

See septembrikuu päev jääb ikka üsna kauaks vist meelde. Alustasin üsna kergelt, plaan oli 3:20 lõpetada. Jooksin esimese ringi 1:40ga ja olin kenasti graafikus. 25km läbimise järel hakkas tekkima tunne, et oi kurja, läheb vist valusaks. Kui 30km joon sai ületatud ja otsa tagasi vanalinna poole pöörasin, virutas keegi sepavasaraga laksu põlvedesse ja jooksin täiesti lappi vastu seina. See kuulus "sein" oli ikka üsna valus, olla oli väga halb, jalad ei liikunud ja olek oli väga raske. Indrek Teppo andis mulle 35km peal geeli ja käskis lõpuni kanntada, geel tõi eluvaimu tagasi, aga alla andsid jalad. Krampidega võideldes läbisin viimased 7km tunni ajaga ja jõudsin finišisse ajaga 3:41. Mingit emotsiooni või kirjeldamatut õnnetunnet ma finišis küll ei tundnud, keegi oleks võinud pigem mind maha lasta.

Kogemusest õppisin seda, et ühtegi maratoni ma peale seda läbinud ei ole :) Orienteerumisvõistlustel on 42km pikemaid distantse läbitud vast 6-7 korda, aga päriselt maratoni jooksnud ma enam ei ole.

Kerin nüüd veel edasi tänasesse päeva.
Kahe lapse isana ja ettevõtjana leian ma üsna vähe ajaresurssi, et korralikult trenni teha. Ometi olen oma peas otsustanud 2015 aasta sügisel uuesti maratoni proovida ja täna tegin üle 2 kuu ka esimesed jooksusammud. 8,3km ja 43:45, jooksin üsna kergelt.

Eesmärgid

Plaan on nüüd 2-3 nädalaga omale jooksujalad tagasi saada. Peale seda on väga tahtmine Meelise treeninggrupiga uuesti liituda ja hakata taas regulaarselt 6x nädalas jooksmas käima. Kust ma selle aja võtan, veel pole päris kindel. Kõige suurem katsumus ongi pere, töö ja treeningute balanseerimine nii, et kõik osapooled rahul oleks. Teen igaljuhul oma parima.

Kuna eesmärgid ei ole eesmärgid, kui neid kenasti listi panna ei saa, siis panen lühiajalisest pikaajalisema suunas asjad kenasti üksteise alla kirja:
1) Käin 3 nädalat 4x nädalas jooksmas
2) Liitun kuu jooksul jõusaaliga
3) Liitun 1 kuu pärast Meelise jooksugrupiga ja alustan maratoniks treenimist.

Hakkan jooksunädalatest kokkuvõtteid tegema igal pühapäeval, siis on hea vaadata kuidas nädal läks.

Lõpetuseks oma mõned jooksutulemused ka, siis on hea mingi pilt kokku viia.
Rabajooks 6,3km - 22:56
Poolmaraton 21,1km - 1:27:36
10km - 39:20
5km - 18:30

Kommentaare ei ole: